Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 21

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Diagnostika metakognitívnych schopností a exekutívnych funkcií žiakov
Ist Teil von
  • Pedagogika (Trnava), 2020 (2), p.91-106
Ort / Verlag
Slovak Educational Research Society
Erscheinungsjahr
2020
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • The aim of the present study is (1) to define the construct of executive functions (EF), the executive functioning and metacognition, respectively metacognitive abilities of pupils, (2) to point out the possibilities for assessing the level of pupils' metacognitive abilities, (3) to offer an overview of the diagnostic tools for determining pupils' level of EF. The paper primarily analyses the research in which selected EF diagnostic tools were applied. The aim of the literature review is to contribute to the knowledge of diagnostics of pupils' executive functions. Early EF diagnosis of pupils' deficits and their subsequent stimulation can be crucial for pupils' success at school.
Sprache
Englisch; Slowakisch
Identifikatoren
ISSN: 1338-0982
eISSN: 1338-0982
Titel-ID: cdi_ceeol_journals_888004

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX