Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Politická ekonomie, 2018, Vol.66 (6), p.671-688
2018

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Názvy společností a jejich vliv na výkonnost firem
Ist Teil von
  • Politická ekonomie, 2018, Vol.66 (6), p.671-688
Ort / Verlag
Prague: Vysoká škola ekonomická v Praze
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • We provide systematic evidence of the effect of alphabetical sorting on corporate performance based on over a decade of data covering seventeen EU countries in three European language families. We also measure the effects of using English words in a corporate name in a non-Englishspeaking country, of a corporate name containing a ‘national‘ (patriotic) word, and of simple linguistic properties highlighted in the brand-name marketing literature. Using multiple measures of corporate performance, we find companies sorted low in the alphabet to be less successful in several European countries, particularly in services. ‘National‘ words are associated with substantially higher sales growth in, e.g., Poland, Norway, France and Spain, while the use of English words in company names curbs (fosters) sales growth in Romance- (Slavic-) language countries.
Sprache
Tschechisch; Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0032-3233
eISSN: 2336-8225
DOI: 10.18267/j.polek.1218
Titel-ID: cdi_ceeol_journals_732713

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX