Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 19 von 182
Studia Universitatis Babeș-Bolyai. Philologia, 2011, Vol.56 (1), p.27-42
2011
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
FACILITATING THE NOVICE TO EXPERT TRANSITION IN INTERPRETER TRAINING: A ‘DELIBERATE PRACTICE’ FRAMEWORK PROPOSAL
Ist Teil von
  • Studia Universitatis Babeș-Bolyai. Philologia, 2011, Vol.56 (1), p.27-42
Ort / Verlag
Studia Universitatis Babes-Bolyai
Erscheinungsjahr
2011
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Interpreting is a highly skilled cognitive activity requiring learners to develop specific cognitive skills, processes and sub-tasks in a rather short period of time. Therefore, interpreting students need to receive guidance as to the best strategies enabling them to master these skills and processes. We suggest that the pedagogical theory of “deliberate practice” is the most adapted approach to help novices reach the expert level of performance characteristic of professional interpreters. We propose a general framework for the development of expertise in interpreting that students can apply during their practice sessions.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1220-0484
eISSN: 2065-9652
Titel-ID: cdi_ceeol_journals_206270

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX