Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 13 von 537146

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Digital Technology in Service Encounters: Effects on Frontline Employees and Customer Responses
Auflage
1
Ort / Verlag
Wiesbaden: Springer Vieweg. in Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH
Erscheinungsjahr
2022
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Digital technology is disrupting the prerequisites for most firms in the service industry and frequently forces them to reassess the ratio of human interaction and technology use in service encounters. To retain competitiveness, it seems mandatory to increase service encounter efficiency by embedding digital technology into the existing processes. However, there is little empirical evidence on how such technological implementations affect the sentiments, attitudes, and behaviors of frontline employees. Likewise, research on interrelated customer responses is scarce. To address this matter, this book presents four distinct yet related studies to investigate the impact of digital technology on frontline employees, customers, and ultimately service firms. The results and implications provide meaningful insights for theory and practice.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 3658378840, 9783658378844
ISSN: 2524-5783
eISSN: 2524-5791
DOI: 10.1007/978-3-658-37885-1
Titel-ID: cdi_askewsholts_vlebooks_9783658378851

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX