Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 12 von 13123

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Investigating Foreign Language Anxiety: Lessons for Research into Individual Differences
Auflage
1
Ort / Verlag
Cham: Springer International Publishing AG
Erscheinungsjahr
2024
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The introduction and a theoretical summary of language anxiety research (Chapter 1) are followed by four chapters:  Chapter 2 presents a meta-analysis of the widely used Foreign Language Classroom Anxiety Scale's (Horwitz, et al., 1986) factorial structure; Chapter 3 reports on a validation study of the Hungarian version of MacIntyre and Gardner's (1994) Input, Process, and Output Anxiety Scales; Chapter 4 presents the development of a skills-based anxiety questionnaire through a three-phased study consisting of an exploratory qualitative phase as well as two quantitative phases using Rasch analysis; and Chapter 5 focuses on empirical approaches available for tapping into the dynamic change of this emotion, including the idiodynamic method and quantitative analyses such as latent growth curve modeling and dynamic cluster analysis.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 303155843X, 9783031558436
DOI: 10.1007/978-3-031-55844-3
Titel-ID: cdi_askewsholts_vlebooks_9783031558443

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX