Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 19 von 287280

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Belonging, Identity, Time and Young People's Engagement in the Middle Years of School
Auflage
1st Edition 2020
Ort / Verlag
Cham: Springer International Publishing
Erscheinungsjahr
2020
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This book explores the complex ways in which belonging, identity and time are entangled in shaping young people engagement with the middle years of school. The authors argue that these 'entanglements' need to be understood in ways that move beyond a focus on why individual young people engage with the middle years. Instead, there should be a focus on the socio-ecologies of particular places, and the ways in which these ecologies shape the possibilities of young people engaging productively in the middle years. Drawing on extensive qualitative data from an outer-urban metropolitan context, this book will appeal to scholars of sociology, education and policy studies.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 3030523020, 9783030523022, 9783030523015, 3030523012
DOI: 10.1007/978-3-030-52302-2
Titel-ID: cdi_askewsholts_vlebooks_9783030523022

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX