Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 1729
Economics of Art and Culture
1st ed. 2019., 2019
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Economics of Art and Culture
Auflage
1st ed. 2019.
Ort / Verlag
Cham: Springer International Publishing AG
Erscheinungsjahr
2019
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This book studies the relationship between the arts and the economy. By applying economic thinking to arts and culture, it analyses markets for art and cultural goods, highlights specific facets of art auctions and discusses determinants of the economic success of artists. The author also sheds new light on various cultural areas, such as the performing and visual arts, festivals, films, museums and cultural heritage. Lastly, the book discusses cultural policies, the role of the state in financing culture, and the relationship between the arts and happiness.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9783030157470, 3030157474
ISSN: 2191-5504
eISSN: 2191-5512
DOI: 10.1007/978-3-030-15748-7
Titel-ID: cdi_askewsholts_vlebooks_9783030157487

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX