Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 76914

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Marking Past Tense in Second Language Acquisition: A Theoretical Model
Auflage
1
Ort / Verlag
London: Bloomsbury Publishing
Erscheinungsjahr
2008
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This book presents an analysis of the difficulties faced by native speakers of English in the learning of Romance languages and in so doing proposes a comprehensive model of the acquisition of tense-aspect marking. While L1 speakers of English may quickly learn to identify and, to some extent, use the Spanish perfective and imperfective verb endings, the L2 representation of tense-aspect distinctions among both beginning and advanced learners requires a comprehensive multidimensional analysis. Through a detailed examination of new and existing empirical data, this monograph proposes a new model for examining tense-aspect marking in second language acquisition, which reconciles competing, alternative hypotheses. This comprehensive account will be of interest to academics researching second language acquisition and applied linguistics.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9781441131768, 1441131760, 1847062385, 9781847062383
Titel-ID: cdi_askewsholts_vlebooks_9781441131768

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX