Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 25 von 677

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Trust on Personalised Electronic Commerce
Ist Teil von
  • Proceedings of the 27th International Database Engineered Applications Symposium, 2023, p.119-126
Ort / Verlag
New York, NY, USA: ACM
Erscheinungsjahr
2023
Link zum Volltext
Quelle
ACM Digital Library
Beschreibungen/Notizen
  • This study aims to find out the level of concern of Internet users in Spain for personalised advertising. The privacy and value of users' data is closely related to the risk and trust they feel in the network. Users are concerned about personalised advertising because they feel that their privacy is at risk. A Generalised Ordered Logit model is used, which will estimate users' levels of concern, using variables such as their Internet security tools and other socio-demographic variables. Some of the conclusions obtained are the inverse relationship between trust in the Internet and the development of excessive concern about receiving personalised advertising and the positive impact of having suffered from fraud and having high levels of concern about personalised.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9798400707445
DOI: 10.1145/3589462.3589503
Titel-ID: cdi_acm_books_10_1145_3589462_3589503
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX