Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 4 von 63
Proceedings of the 46th International ACM SIGIR Conference on Research and Development in Information Retrieval, 2023, p.3400-3404
2023
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Exploring 360-Degree View of Customers for Lookalike Modeling
Ist Teil von
  • Proceedings of the 46th International ACM SIGIR Conference on Research and Development in Information Retrieval, 2023, p.3400-3404
Ort / Verlag
New York, NY, USA: ACM
Erscheinungsjahr
2023
Quelle
ACM Digital Library
Beschreibungen/Notizen
  • Lookalike models are based on the assumption that user similarity plays an important role towards product selling and enhancing the existing advertising campaigns from a very large user base. Challenges associated to these models reside on the heterogeneity of the user base and its sparsity. In this work, we propose a novel framework that unifies the customers' different behaviors or features such as demographics, buying behaviors on different platforms, customer loyalty behaviors and build a lookalike model to improve customer targeting for Rakuten Group, Inc. Extensive experiments on real e-commerce and travel datasets demonstrate the effectiveness of our proposed lookalike model for user targeting task.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9781450394086, 1450394086
DOI: 10.1145/3539618.3591862
Titel-ID: cdi_acm_books_10_1145_3539618_3591862

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX