Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 14 von 10182
Open Access
Randomized selection on the GPU
Proceedings of the ACM SIGGRAPH Symposium on High Performance Graphics, 2011, p.89-98
2011
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Randomized selection on the GPU
Ist Teil von
  • Proceedings of the ACM SIGGRAPH Symposium on High Performance Graphics, 2011, p.89-98
Ort / Verlag
New York, NY, USA: ACM
Erscheinungsjahr
2011
Quelle
ACM Digital Library
Beschreibungen/Notizen
  • We implement here a fast and memory-sparing probabilistic top k selection algorithm on the GPU. The algorithm proceeds via an iterative probabilistic guess-and-check process on pivots for a three-way partition. When the guess is correct, the problem is reduced to selection on a much smaller set. This probabilistic algorithm always gives a correct result and always terminates. Las Vegas algorithms of this kind are a form of stochastic optimization and can be well suited to more general parallel processors with limited amounts of fast memory.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX