Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 10 von 190
Proceedings of the 20th Conference on l'Interaction Homme-Machine, 2008, p.73-80
2008
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Graphisme tactile appliqué aux illustrations de manuels scolaires à l'usage d'enfants ayant une déficience visuelle
Ist Teil von
  • Proceedings of the 20th Conference on l'Interaction Homme-Machine, 2008, p.73-80
Ort / Verlag
New York, NY, USA: ACM
Erscheinungsjahr
2008
Quelle
ACM Digital Library
Beschreibungen/Notizen
  • This article presents research on making schoolbook illustrations accessible for students with visual impairment. The MaskGen system was developed to interactively transpose illustrations of schoolbooks into tactile graphics. A methodology was designed to transpose the graphics and prepare them to be displayed on the STReSS, a refreshable tactile device. We experimented different associations of tactile rendering and audio feedbacks to find a model that children with visual impairment could use. We experimented with three scientific graphics (diagram, bar chart and map) with forty participants: twenty sighted adults, ten adults with visual impairment, and ten children with visual impairment. Results show that the participants with visual impairment liked the tactile graphics and could use them to explore illustrations and to answer questions about their content.
Sprache
Englisch; Französisch
Identifikatoren
ISBN: 1605582859, 9781605582856
DOI: 10.1145/1512714.1512729
Titel-ID: cdi_acm_books_10_1145_1512714_1512729_brief

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX